اشترك بالقائمة البريدية للمدونة وستصلك رسالة علي بريدك قم بتأكيده

ماهو الفرق بين ال CV و ال Resume

ماهو الفرق بين ال CV و ال Resume
    ماهو الفرق بين ال CV و ال Resume؟السيرة الذاتية:السيرة الذاتية (المنهج الدراسي Vitu ، الذي يعني مسار الحياة باللغة اللاتينية) هي وثيقة معمقة يمكن وضعها على صفحتين أو أكثر وتحتوي على مستوى عالٍ من التفاصيل حول إنجازاتك ، وهي أكثر بكثير من مجرد مهنة سيرة شخصية.تغطي السيرة الذاتية تعليمك بالإضافة إلى أي إنجازات أخرى مثل المنشورات ، الجوائز ، الألقاب الخ.تميل الوثيقة إلى أن تكون منظمة ترتيبًا زمنيًا وينبغي أن تجعل من السهل الحصول على نظرة عامة على مهنة الفرد الكاملة في العمل. السيرة الذاتية ثابتة ولا تتغير لمواضع مختلفة ، سيكون الاختلاف في رسالة الغلاف.
    استئنف:السيرة الذاتية ، أو السيرة الذاتية ، هي وثيقة موجزة لا تزيد عادة عن صفحة واحدة كما هو مقصود لن يسهب القارئ في المستند لفترة طويلة.الهدف من السيرة الذاتية هو جعل الفرد يبرز من المنافسة.يجب على الباحث عن الوظيفة تكييف السيرة الذاتية مع كل منصب يتقدمون بطلب للحصول عليه. من مصلحة مقدم الطلب تغيير السيرة الذاتية من طلب وظيفة إلى آخر وتخصيصه لاحتياجات المشاركة المحددة.ليس من الضروري أن تكون السيرة الذاتية مرتبة ترتيبًا زمنيًا ، ولا يجب أن تغطي حياتك المهنية بالكامل كما أنها وثيقة عالية التخصيص.
    اختلافات:كما ذكر ، هناك ثلاثة اختلافات رئيسية بين السير الذاتية والسير الذاتية هي الطول والغرض والتخطيط.
    والسيرة الذاتية هي ملخص مختصر لمهاراتك وخبراتك على صفحة واحدة أو صفحتين ، والسيرة الذاتية أكثر تفصيلاً ويمكن أن تمتد إلى ما بعد صفحتين.
    سيتم تصميم السيرة الذاتية لكل وظيفة في حين أن السيرة الذاتية ستبقى وستكون أي تغييرات في خطاب المقدمة.
    تتضمن السيرة الذاتية ترتيبًا زمنيًا واضحًا يسرد كامل سير العمل للفرد بينما يمكن تبديل معلومات السيرة الذاتية بحيث تناسب مقدم الطلب بشكل أفضل.
    أود أن أقول أن الفرق الرئيسي بين السيرة الذاتية والسيرة الذاتية هو أن السيرة الذاتية تهدف إلى أن تكون سجلاً كاملاً لتاريخك المهني والسيرة الذاتية هي قائمة موجزة وموجهة من المهارات والإنجازات.
    دعونا نراجع:السيرة الذاتية - فترة طويلة ، ويغطي حياتك المهنية الكاملة ، ثابتاستئناف - قصير ، أي قاعدة شكل معين ، للتخصيص للغاية
    الاستخدام حول العالم:السيرة الذاتية هي وثيقة الطلب المفضلة في الولايات المتحدة وكندا. لن يستخدم الأميركيون والكنديون سوى السيرة الذاتية عند التقدم للحصول على وظيفة في الخارج أو البحث عن وظيفة أكاديمية أو بحثية.في المملكة المتحدة وأيرلندا ونيوزيلندا ، يتم استخدام السيرة الذاتية في جميع السياقات ولا يتم استخدام السيرة الذاتية على الإطلاق.
    يسود السيرة الذاتية في أوروبا القارية ، وهناك أيضًا تنسيق CV للاتحاد الأوروبي متاح للتنزيل.
    في ألمانيا ، تعرف السيرة الذاتية بشكل أكثر شيوعًا باسم Lebenslauf (الحقيقي للأصول اللاتينية) وهي واحدة فقط من وثائق التطبيق الكثيرة التي يجب على الباحثين عن عمل الألمان الفقراء الحصول عليها لإجراء مقابلة.
    في أستراليا والهند وجنوب إفريقيا ، يتم استخدام المصطلحين والسيرة الذاتية بشكل متبادل. يستخدم مصطلح السيرة الذاتية أكثر للوظائف في القطاع الخاص والسيرة الذاتية أكثر شيوعًا عند التقدم لشغل وظائف الخدمة العامة
    ماهو الفرق بين الCV و ال Resume؟
    CV:
    A CV (Curriculum Vitæ, which means course of life in Latin) is an in-depth document that can be laid out over two or more pages and it contains a high level of detail about your achievements, a great deal more than just a career biography.
    The CV covers your education as well as any other accomplishments like publications, awards, honours etc.
    The document tends to be organised chronologically and should make it easy to get an overview of an individual’s full working career. A CV is static and doesn’t change for different positions, the difference would be in the cover letter.
    Resume:
    A resume, or résumé, is a concise document typically not longer than one page as the intended the reader will not dwell on your document for very long.
    The goal of a resume is to make an individual stand out from the competition.
    The job seeker should adapt the resume to every position they apply for. It is in the applicant’s interest to change the resume from one job application to another and to tailor it to the needs of the specific post.
    A resume doesn’t have to be ordered chronologically, doesn’t have to cover your whole career like and is a highly customisable document.
    Differences:
    As stated, three major differences between CVs and resumes are the length, the purpose and the layout.
    A resume is a brief summary of your skills and experience over one or two pages, a CV is more detailed and can stretch well beyond two pages.
    The resume will be tailored to each position whereas the CV will stay put and any changes will be in the cover letter.
    A CV has a clear chronological order listing the whole career of the individual whereas a resume’s information can be shuffled around to best suit the applicant.
    I would say the main difference between a resume and a CV is that a CV is intended to be a full record of your career history and a resume is a brief, targeted list of skills and achievements.
    Let’s revise:
    CV – long, covers your entire career, static
    Resume – short, no particular format rule, highly customisable
    Usage around the world:
    A resume is the preferred application document in the US and Canada. Americans and Canadians would only use a CV when applying for a job abroad or if searching for an academic or research oriented position
    .
    In the UK, Ireland and New Zealand, a CV is used in all contexts and resumes aren’t used at all.
    The CV prevails in mainland Europe and there is even a European Union CV format available for download.
    In Germany, the CV is more commonly known as a Lebenslauf (true to the latin origins) and is only one of many application document the poor German job seekers must produce to get an interview.
    In Australia, India and South Africa, the terms resume and CV are used interchangeably. The term resume is used more for jobs in the private sector and CV is more commonplace when applying for public service positions

    إرسال تعليق